nedjelja, 22. lipnja 2014.

Zelena / Dinstani grašak

Graškograd


Graškograd

U jednom vrtu među cvije-e-e-ećem,
sićušan grad se sakrio.

U njemu žive mala biiića,
kažu da Graškograd je to.

To može samo ti-i-i ja,
ajmo ih posjetiti sad

I vidjet ćemo sitno zr-r-r-nje,
i sitan grašk-O-grad!
Graško-O-grad!

Svatko tko je živio u devedestima sigurno zna crtić i ovu zaraznu melodiju. :) Pokušala sam naći crtić na YT, ali nažalost nema hrvatske verzije, samo ova engleska.



I da, ovo je nastavak moje igre s bojama.
Pored ostale zelenjave odabrala sam grašak jer je najkul... tko može odoliti povrću koje je u prirodnom obliku mala slatka kuglica, doslovno! I ima svoj crtić!

Drugi u konkurenciji je bio špinat (primjetite da također ima crtić), no presudilo je što volim točkice.

Znam da se mnogima zamjerio pa ga pogrdno nazivaju i SMB kuglicama, ali mislim da je u cijeloj toj priči siroti grašak najmanje kriv. :)

Grašku je trenutno sezona pa iskoristite priliku da ga nađete u vrtu ili na placu, a za kasnije ostavite njegove smrznute, sušene ili konzervirane verzije.
Meni je najfiniji u rizibizi verziji i ajngemahtecu  (mislim da i imena ovih jela upućuju na to o kakvoj faci od povrća se radi :) ) i super prijateljuje sa slatkom frendicom mrkvicom.
Danas sam ga  pripremila dinastanog samo na luku kao dodatak pečenoj piletini i mladom krumpiru, a internet kaže da se tako pripremljen grašak zove grašak na talijanski. Najčešće mu se još doda češanj dva češnjaka i ponekad pršut ili panceta.

Dinstani grašak s piletinom

prilog za dvije osobe
oko 200 g graška
malo ulja
1 glavica luka
temeljac za podlijevanje (ili voda)
sol
papar
malo maslaca

Na laganoj vatri izdinstajte luk dok ne omekša, dodajte grašak, začinite ga i promiješajte. Podlijevajte i lagano miješajte dok grašak ne omekani. Kad je grašak gotov dodajte mu malo maslaca, ako želite..

Piletinu sam posolila, popaprila i marinirala u malo senfa, meda i limunovog soka. Mladi krumpir kojeg nisam ga gulila već samo izribala žičanom spužvicom i tikvice samo samo posolila i poparila. Piletinu i krumpir sam stavila u pećnicu na oko sat vremena prvo na 180C kasnije sam pojačala na 200 C. Prvih dvadesetak minuta sam ih pokrila folijom koju sam kasnije maknula da dobiju koricu te dodala tikvice.
.




Nema komentara: