nedjelja, 1. lipnja 2014.

Slatkač, slaja, smjogurt / Smrznuti jogurt s višnjom



Jeste li čokoladni ili voćni tip?

Ja sam voćni.

Najdraži sladoledi su mi voćne vodice na štapiću, a ako su kuglice u pitanju onda neko kiselo voće. Najčešće jogurt-amarena ili limun. Ili pola pola.

I nema tih čokoladnih i double čokoladnih, nugatkeksikaramela bakanalija koje bi mi bile bolje. Nije da bih odbila bilo koji sladoled, ali ako mogu birati...

Elem, krenula sam raditi štrudlu od višanja, a onda mi je palo na pamet da bih mogla napraviti i taj smrznuti jogurt koji je sve popularniji kod nas. Odmah sjedoh na svoj biciklić te pohitah kupiti grčki jogurt koji je preplavio naše reklamne i dućanske prostore.

Za pola sata uključujući i šoping super jednostavan desert već se hladio. Kako mi smrznuti jogurt uopće ne zvuči, nazvala sam ga smjogurt. :)

Ako ste ipak čokoladni tip dajte mu svejedno priliku, barem kao osvježenje za vruće ljetne dane. I ja sam mu dodala malo bijele čokolade i mrvljenih badema jer kakav je to desert koji je skroz zdrav?! :)




Smrznuti jogurt s višnjama

200 g grčkog jogurta
šaka višanja
med ili šećer po ukusu

po želji još

50g bijele čokolade
šaka badema

Jogurtu dodate med i dobro izmiješate. Višnje očistite od koštica, usitnite štapnim mikserom i zasladite medom po vlastitom ukusu. To je najjednostavnija, brza i zdrava verzija. Naravno, umjesto meda možete koristiti šećer ili kombinirati npr. jogurt med, višnje šećer. Ako volite voćne sirupe u sladoledu stavite višnje sa šećerom da kipe na laganoj vatri, lagano miješajući kako bi se reducirali. Kad radim takav sirup odokativno dodajem šećer, otprilike jedna trećinu do jedna polovicu šećera na količinu voća, ali ovisi o voću kojeg koristim, slatkoći, količini tekućine u voću... Možete dodati i kap arome vanilije te malo nekog voćnog likera ili vina.

Da bih dobila onaj tanki sloj čokolade koji volimo na slatkačima otopila sam bijelu čokoladu i silikonskim kistom razmazala u dva tanka sloja po kalupu te preko toga posipala bademe.

Bademe sam prije mrvljenja očistila od kožice kako bi bili bijeli tako što sam ih na kratko potopila u vrućoj vodi (iskoristila sam vodu koju sam koristila da bih na pari otopila čokoladu). Nakon toga kožica se lako skine prstima, bademe dobro posušite, ubacite u krpu i malo istučete kuhinjskim batom ili valjkom.

Ja sam koristila kalupe, no možete sve smrznuti i u običnoj posudi. Kad miješate jogurt s voćem radite to sloj po sloj, žlica jogurta  pa malo sirupa i tako dalje. Tek povremeno zagrabite žlicom među slojevima kako bi uzorak ispao ljepši.

Ako radite u posudi, prilikom smrzavanja morat ćete svakih 20ak minuta promiješati, da se sirup ne odvoji od jogurta ili komadi voća, npr. višnje iz višnjevca ne propadnu na dno. Također, na taj će način sladoled ispati kremast, umjesto kvrge leda.





Nema komentara: