srijeda, 11. lipnja 2014.

Crvena / Krostata s bobičastim voćem



Zadala sam si zadatak da kroz hranu uhvatim boje ljeta.

Sjetila sam se neki dan starog kalendara koji je za svaki mjesec imao fotku s temom jedne boje. Fotke su prikazivale desetak različitih stvarčica za svakodnevnu upotrebu u određenoj boji, jedna boja za svaki mjesec. Bile su to baš stajliš fotke, na bijeloj podlozi, stvari složene u određenu kompoziciju, prave editorijalne. Kalendar je visio na zidu još dugo nakon što je prošla njegova godina, a ja bih svako malo s divljenjem zavirila među stranice. Iz nekog razloga sjećanje na taj kalendar povezala sam s ljetnim praznicima. Razmišljajući o kalendaru, bojama i  bezbrižnim danima došla sam na ideju da je ljeto savršeno za jednu takvu obojanu igru.

Kroz sljedeća tri mjeseca namjeravam proći kroz dugin spektar, a otvaram s crvenom. Mislim da je to logično.

Boja ljubavi, strasti, energije. Najživlja među bojama koja nikad ne prolazi nezapaženo. Ima jaku pozitivnu i negativnu simboliku.

Kažu da je crvena hrana dobra za imunitet i srce.

Za mene predstavlja radost... odmah se sjetim svih krasnih bobica, malih i velikih. Šumske jagode, obične jagode, trešnje, višnje, maline, ribizli i velika bobica lubenica. :)

Nakon mozganja što bih mogla napraviti s malim crvenim bobicama odluka je pala na jednostavnu krostatu uz savršen dodatak u obliku kugle sladoleda od vanilije.

Ole! Ljeto je počelo!



Krostata sa šumskim voćem

prhko tijesto:
 250 g glatkog brašna
80g maslaca
80-100 g šećera
1 jaje
prstohvat soli
1-2 žlice kiselog vrhnja

malo naribane korice limuna
mrvicu cimeta (opcionalno, ali da citiram Seinfelda: Cinnamon. It should be on tables in restaurants along with salt and pepper. Anytime someone says, "Ooh, this is so good - what's in this?" the answer invariably comes back, "cinnamon." Cinnamon. Again and again. )

voće:
ja sam koristila oko 250 g voća, izmiješala sam
ribizle
jagode
trešnje
maline

1 vanilin šećer
opcionalno šećer (ovisi o vašem ukusu i koliko je voće slatko, ja sam dodala 2 žlice, ali moglo je i bez)

U brašno dodajte suhe sastojke, maslac narezan na listiće i cijelo jaje, izmješajte i po potrebi dodajte kiselo vrhnje. Kad je tijesto kompaktno oblikujte ga u kuglu koju onda rukama stisnite u krug/pogaću da vam kasnije bude lakše razvaljati.Tijesto zamotajte u prozirnu foliju i stavite u frižider na barem pola sata da se ohladi i stisne. Potom ga razvaljajte na pobrašnjenoj površini u pravilan krug debljine oko pola centimetra.

Pomoću valjka  tijesto premjestite u kalup obložen papirom za pečenje, dno izbockajte vilicom i stavite u pećnicu na 180C na 15ak minuta. Za to vrijeme očistite voće, po potrebi nasjeckajte krupnije komade, zašećerite i rasporedite po polupečenom tijestu. Kolač vratite u pećnicu da se zapče do kraja. Sveukupno mu treba oko pola sata, možete procijeniti po rubovima.

Moj prijedlog je da još vruću krostatu poslužite s kuglicom sladoleda od vanilije. Sok iz voća će biti super umakić. :) 

Ako se hoćete praviti važni možete pripremiti i dodatni preljev od limuna i mente tako da 2 dcl vode zakuhate sa šakom listića mente i tri žlice šećera. Kad prokipi izvadite listiće mente i ubacite kriške jednog limuna kojima obavezno skinite bijele dijelove da ne bude oporo i gorko te miješajući pustite da se reducira na laganoj vatri.






Nema komentara: