nedjelja, 15. lipnja 2014.

Đinđer Čizkejk / Slana torta sa sirom



Čizkejk je torta/kolač koji je uvijek rado viđen odnosno pojeden. Ja imam dva omiljena slatka recepta, jedan je onaj s podlogom od keksiju tvz. njujorški i drugi koji bi bio neka austrijsko-njemačka varijanta s prhkim tijestom, vanilijom i voćem. Naravno, ne mogu odlučiti koji mi je draži.

Neki dan sam u potrazi za nečim sasvim trećim, u debeloj kuharici znakovitog naziva 'Škola kuhanja' naišla na recept za slanu tortu od sira. Recept je jednostavan, sastojci također, baš onako kako bi i trebalo biti za kuharicu s tim nazivom. Jedino što mi je malo stršalo u receptu je bio đumbir pa me to zaintrigiralo.

Dakle, sastojci su klasika za naše pojmove: lisnato tijesto, svježi sir, mileram, slatko vrhnje, tvrdi sir, jaja. I đumbir. Pretpostavila sam da je tomu tako radi svježine i bila sam u pravu. Bez đumbira tortica bi bila dosta teška obzirom na sastojke, s đumbirom ima novi, zanimljiv okus koji uopće nije loš, dapače.

Ako volite đumbir svakako probajte. Ako niste fan, može se i izostaviti, u tom slučaju moja preporuka je da ga zamjenite s malo muškatnog oraščića.




Slana torta sa sirom i đumbirom

1 pakiranje lisnatog tijesta

Nadjev:
200 g svježeg sira
200 g milerama
2 jaja
50 g grojera (ili bilo koji drugi tvrdi sir, ja sam koristila Težački sir sirane Gligora)
1/2 dcl slatkog vrhnja
psrtohvat šećera
sol
1 komadić korijena đumbira ( veličine oraha)

Lisnato tijesto - možete koristiti smrznuto ili kao što sam ja ovaj puta koristila odmah spremno za upotrebu, može se kupiti u Lidlu, Kauflandu... i stoji pored kora za savijače. Trebaju vam dvije kore, u smrznutom već jesu dva odvojena komada, ako kupujete ovo drugo, trebat će vam dva paketa.

Ja sam koristila okrugli kalup, ali sam  naknadno shvatila da bi zbog oblika tijesta bilo jednostavnije da sam koristila četvrtastu vatrostalnu zdjelu ili protvan, treba samo paziti da bude dovoljno visko jer se lisnato digne tijekom pečenja.

Za nadjev mikserom izmiksajte ocijeđeni svježi sir pa mu dodajte mileram i jedan po jedan žumanjak. Bjelanjke izmiksajte kao i slatko vrhnje te lagano miješajući sve skupa dodajte u smjesu sa sirom. Začinite solju i šećerom, dodajte oguljeni i naribani đumbir, naribani tvrdi sir i sve izmješajte u glatku smjesu.

Jednu koru lisnatog stavite u kalup obložen papirom za pečenje tako da i bočne stranice kalupa budu obložene tijestom. Ulijte nadjev i žlicom ga poravnajte. Drugu koru izrežite na veličinu kalupa i nožem napravite par rupa da se lisnato može dići prilikom pečenja. Pokrijte nadjev drugom korom te rubove prve i druge kore čvrsto stisnite da se ne odvoje prilikom pečenja.

Peče se na 180 C oko 40 minuta.

Torta je jednako fina topla i hladna, a servirala sam je uz prilog salate od paradajza i mladog luka. Nekak mi čizkejk uvijek traži nešto sočno pored sebe. :)




Nema komentara: