srijeda, 17. lipnja 2015.

Ljeti roštiljamo / Ćuftoražnjići i lepinjice



Ljeto i roštilj, dobra stara neraskidiva veza.

Kako svakoj vezi s vremena na vrijeme treba malo promjene, donosim vam recept s za ove ćuftoražnjiće i brzinske lepinjice  da okusi junetine, pečene i sušene paprike malo začine i zapeckaju vaše roštilje.

Ako niste u mogućnosti roštiljati na otvorenom (a trebali biste naći načina, jer što je ljepše od prirode, dobrog društva i fine hrane? :) ) roštilj tava ili obična tava će isto biti savim ok.

Lepinjice sam radila po receptu J. Olivera i zaista su čudesno brzo gotove. Okusom su dosta neutralne pa im svakako treba neko 'podmazivanje', on predlaže maslinovo ulje, češnjak i začinsko bilje, a ja sam se ipak odlučila na umakalicu sa svježam krastavcima u tipu Tzatziki umaka.



Ćuftoražnjići

- količinu prilagodite svojim potrebama, ja sam radila s pola kile mesa

fino mljevena junetina (mora imati i masnijih dijelova)
soda bikarbona
gazirana mineralna voda
začini: sol, papar, slatka i ljuta suha mljevena paprika
svježa paprika

Meso začinite svime osim solju prema ukusu. Ja sam stavila 2/3 male žličice svježe mljevenog papra, ravno punu žlicu slatke suhe paprike, malu žličicu domaće ljute suhe paprike i malu žličicu sode bikarbone. Dodajte gaziranu mineralnu vodu, ja na pola kile mesa stavljam oko pola deci. Sve skupa dobro izmješajte rukama i ostavite da oodstoji barem sat vremena, a najbolje preko noći. Sol dodajem tek pred pečenje jer ona izvlači vlažnost iz mesa. S druge strane, sodu bikarbonu i mineralnu dodajem upravo zato da bi meso bilo sočnije.

Meso oblikujte u kuglice veličine oraha te ih pažljivo nabockajte na štapiće za ražnjiće. Između svake ćuftice stavite komadić svježe paprike koju ste prethodno oprali i očistili od koštica. Osim paprike možete dodati i bilo koje drugo povrće po želji.

Pecite oko 15 min na srednje jakoj vatri.



Lepinjice 

recept u orginalu

350 g brašna (+ još malo za pobrašniti površine, ruke) - dosad sam radila s integralnim i glatkim
350 g jogurta (koristila sam čvrsti)
1 žličica praška za pecivo
sol (otprilike 1 žličica)

Dodajte sve sastojke u veliku posudu te rukama izmjesite u glatku, jednoličnu masu. Ne treba dugo mijesiti, tek toliko da se sastojci prožmu, ako vam je lakše radite na pobrašnjenoj površini. Tijesto ostavite na kratko (5-10 min) da se odmori  poklopljeno kuhinjskom krpom.

Ako već niste, pobrašnite radnu površinu, prebacite tijesto na nju te ga podijelite na više malih kuglica (veličine golf loptice), pristima kuglice oblikujte u lepinjice 2-3 mm debljine i promjera oko 10ak cm.

Lepinjice pecite na vrućoj tavi ili roštilju oko minutu do dvije sa svake strane.



Nema komentara: