nedjelja, 27. travnja 2014.

Doručak / Kakao kocke



Jer je prvi i najvažniji među obrocima. Ima li prikladnije teme za prvi post? :)





Vjerujem da nisam jedina koja ponekad radije odabere još 10 minuta sna umjesto ovog najvažnijeg obroka u danu, no srećom u zadnje vrijeme sam zašla u fazu života kad volim banane pa onda upravo njih najčešće doručkujem. Žvačući griz po griz između odjevanja i spremanja na posao ili trčeći na bus.

Mala digresija, unazad godinu dvije uopće nisam jela banane. Možda bi se omaknula jedna, dvije kroz godinu, ali to je bilo to. Onda me je prosvijetlilo pa su i banane došle na red i sad su  mi jedno od top voća. Između ostalog jer su kako moj brat kaže taman voće za pojest usput. Svaka prirodno pojednično pakirana, ne zahtjevaju pranje ili neku posebnu pripremu, jednostavno uzemeš bananu i pojedeš je, bilo kad i bilo gdje. Ne može bolje i jednostavnije.

 Elem, što vi doručkujete?

Pekara? Musli/zobene? Pašteta i čaj? Jaje na oko? Bijela kava i kifla? Samo kava? 

Slatko ili slano?

Usprkos tome što si nekad ne ostavim dovoljno vremena za suvisli doručak imam naviku jesti ujutro. To je sretna posljedica brižne majke koja nam je uvijek ostavljala čaj s medom i nešto za gricnut prije nego što bi otišla na posao. Trudim se da je i zdravo pa često kombiniram zobene sa svim i svačim. Najjednostavnija kombinacija su zobene i cimet, a nađe se tu i badema, brusnica, komadića čokolade, kokosa.. Kombinacije su beskrajne.

Vikendom si ipak dam oduška i onda baš uživam u doručku, vremenu i razgovoru s najdražim bračnim druškanom. Doručak ovisi o sezoni, zimi prevladavaju sirevi isuhomesnati dodaci, ljeti pak više povrća i voća i obavezno na balkonu, prave male gozbice. Je li vam poznat onaj osjećaj kad ljeti ranim jutrom zagrizete u svježi, sočni paradjz? Prava idila.

Također, u zadnje vrijeme smo ponovno otkrili bijelu kavu pa je sad nekad pijemo i preko dana. I svaki put se iznova još malo oduševimo okusom. Ima nešto u toj Divki pored ječma i cikorije što te vrati u neka prošla vremena pa čezneš i sanjariš o ljetnim praznicima i dječjoj lakoći življenja.


 
Kako je danas nedjelja naš doručak je bio u revijalnom tonu. Na meniju su bile kakao kocke, prepečen kruh sa sirom i začinima te bijela kava. Kakao kocke kao iznenađenje za njega jer svi znamo da ljubav ide kroz želudac. Prepečen kruh sa sirom za mene jer kad već izvoljevam radije biram slano, a i kao prava šparna domaćica iskoristila sam stari kruh.

Dijelim i recept za Kakao kocke, ako slučajno netko još nema. Recept za ovaj neugledni, ali svevremenski kolač uzet je iz mamine kolekcije recepata, jednostavan je i bezbroj puta odobren.

Kakao kocke

25 dag brašna
25 dag šećera
1 prašak za pecivo
2 jaja
2 žlice kakaa (ako se koristi onaj za napitke treba smanjiti šećer)
2 dcl mlijeka
1 dcl ulja
2 žlice pekmeza

Sve sastojke dobro izmiješati i izliti u lim (onaj manji, veličine pola pećnice) te pecite na 180C 20-30 min.

Još vruće prelite s 0.5 dcl kipuće vode u kojoj ste otopili žlicu šećera.

Za prepečen kruh ili bruskete pored kruha i sira upotrijebila sam maslinovo ulje, svježi feferon, češnjak, majčinu dušicu i origano.

3 komentara:

Kristina kaže...

Kod mene su za svaki doručak, zobene. Dodam cimet, prelijem ih sa kupićom vodom, ostavim par minuta da nabubre, dodam dvije žlice mlijeka. Ponekad još dodam, bananu, domaći pekmez, med ili neke orašaste polodove. Uz to čaj bez šećera.
Ovakav doručak jedem već duže vrijeme, pa rekla bi sigurno godinu-dvije i nije mi dosadio. A najviše mi se sviđa što je zdravo, drži me zasitnom cca 3 sata,a najviše što je brzo gotovo i ne moram žvakati. :D

Kristina kaže...

Pišem i pišem,a zaboravim napisati najvažnije: kako je sladak lončić sa točkicama. *-* <3

Unknown kaže...

he he ja kao hobit doručkujem dva puta. voće natašte, a onda za gablec/doručak najčešće zobene.
lonček je the lončić, najglavniji u zbirci limenih lončića koje b.d. sakuplja :)