utorak, 21. travnja 2015.

Nešto kao čips / Mladi krumpir sa slaninom i začinima



Svake godine u ovo doba jedan dan posvetim svome balkonu. Prvo skoknem do Dolca pa kupim sadnice začinskog bilja, na Splavnici pušlek nekog proljetnog cvijeća (ne postoji dekoracija ili detalj koji mi mogu uljepšati prostor više od običnog, sitnog pušleka pravog cvijeća, a na placevima se mogu naći najdivniji pušlek već za 10 kn) i sve što mislim da bi mi moglo poslužiti za tjedne ručkove. Onda nekako oteglim tu gomilu vrećica do dragog mi kafića, sjednem na terasu, naručim si kavu pa upijam sunce i kontepliram kako mi je divno!

Volim otići do Dolca, nije mi usput i ne radim to često pa je gušt tim veći. Veseli me vreva, obilje svega, ljudi i šarenilo hrane.  A tu je i ribarnica s najboljim izborom na kojoj je teško ne pretjerati. Doživljaj je neusprediv s mojim mini placem u predgrađu na kojem više nema nego ima.

Tek nakon što upijem tu divnu energiju, kreće pravi posao... :) Odmah sam napisala da posvetim jedan dan balkonu jer se uvijek dogodi da ga prvo moram raščistiti. Iako svaki puta nakon generalnog čišćenja zaključim da ne može više tako, uvijek se nekako nakupi nova gomila stvari, pogotovo u malom stančeku gdje je tako zgodno sve manje potrebno frknut na balkon i tako cijelu zimu. Ali, kad ta tlaka napokon bude gotova, nastupi zen.

Zemlja, biljke, voda, teglice i ja.   ..om..

Dok ruke rade posao, glava se čisti od misli, zemlja odnosi brige, a zalijevanje mladih biljčica na kraju donosi zadovoljni mir. Spremna sam za novu sezonu divnih jela sa trunčicom čuda jer zaista je čudo koliko malo svježeg začinskog bilja može napraviti razlike u jelu. Svježi sočni paradajz s netom ubranim bosiljkom i majčinom dušicom, limunada s mentom, šalša i friški origano, janjetima s grančicom ružmarina... i mogla bih tako unedogled.

Čak sam si ove godine kupila sadnicu jagode mjesečarke te očekujem ozbiljne prinose! ;)



Ovaj čips od mladog krumpira je samo ideja kako da iskoristite svoje začinsko bilje, koje ako nemate, pod hitno nabavite jer puno propuštate! Zaista ne zahtjeva mnogo brige, tek zalijevanje par puta tjedno, u globalu je povoljnije nego da po potrebi kupujute svježe začine, a i pelargonije već odavno nisu u modi. Znam jer su  i moje susjede penzionerke polako zamijenile svoje cvijeće s peršinima, celerima, paprićicama, paradajzićima... :D



Čips od mladog krumpira

(nije hrskav, ali odlično paše uz pivo i čapkanje prstićima)

10ak mladih krumpira manje do srednje veličine, pripazite da vam budu podjednaki
10 dag slanine
velika žlica maslaca ili druge masnoće (ulje, mast)
začinsko bilje po želji
sol, papapar, čili

Krumpire očistite i nasjeckajte na ploškice oko 3 mm. Kako sam koristila mladi krumpir nisam ga gulila već samo oprala i izribala žičanom četkom. Slaninu nasjckajte na ploškice veličine ploškica krumpira. Maslac otopite na laganoj vatri pa mu dodajte nasjeckano začinsko bilje koje volite te sve prelijte preko krumpira i dobro izmiješajte.

Kalup ili protvan malo namastite ili prekrijte papirom za pečenje pa složite ploškice krumpira djelomično jednu preko druge, ubacujući mjestimično špekić. Nemojte pretjerivati s masnoćom koju dodajete krumpiru jer će je i špek pustiti prilikom pečenja.

Moja kobinacija začinskog bilja je bila mala grančica ružmarina i par grančica majčine dušice prije pečenja te vlasac, korijander i peršin nakon što su krumpiri bili gotovi.

Želim vam dobar tek i da uživate u svome bilju! :)

Pratimo se na Facebook stranici bloga i Instagramu :)















Nema komentara: