petak, 20. lipnja 2014.

Mmmmmaline / Torta od sira s malinama


Jučerašnji praznični dan sam provela radno, ali slatko radno. Ubrali smo sve crvene bobice oko bakine kuće i napravili finu zalihu ribizla, višanja i malina. Dio smo odmah pospremili principom 's grane u usta', dio ide ovih dana u smutije, štrudle i biskvite, a dio spremamo u škrinju za zimska slatka sjećanja na ljeto. Stvarno je sreća kad imaš komadić svog vrta i voćnjaka. :)

Prošli put sam pisala o slanoj torti sa sirom i spomenula svoje omiljene slatke varijante pa logikom ubranog voća slijedi jedna od njih. Taaaadam... torta od sira s vanilijom uz dodatak svježih malina.

Recept sam pronašla u maminoj Velikoj knjizi kolača , oldskul kuharici u koju uvijek rado zavirim. U orginalu na torticu idu jagode, ali meni je s malinama mmmljac... Ljeti koristim svježe voće, a zimi radim preljev od smrznutih malina i šećera.

Kolač ima fini spoj svježeg sira i vanilije te je dosta sočan. Dolje je prhko tijesto, gore krema od sira, jaja i pudinga od vanilije. Može se raditi bez dodataka voća i s voćem u pečenoj ili svježoj verziji. Ako koristite domaća jaja kao ja dobit ćete i ovu supersoničnu drečavu žutu boju. :)

Pečenje torte je bila prava mala drama u nekoliko činova. Pekla sam je u bakinoj čudljivoj pećnici koja odozgo grije malo previše pa mi je tijesto skoro zagorilo. Srećom, baka je reagirala na vrijeme, rešetku sam premjestila niže, ali je naknadno ulivena krema uz svu pažnju ipak dobila nelijepi preplanuli gornji sloj. Bilo je dovoljno tek par minutica da se to dogodi. Zagoreni dio sam nekako skinula, ali je ostala grbava tekstura pa ću reći da je to rustikalni izgled kojem sam težila. Pred kraj sam dodala maline i poučena iskustvom kalup sam omotala hrpom aluminijske folije što ih je spasilo preplanulosti. No da zaključim, ovo stvarno nije najreprezentativniji primjerak.

Nakon pečenja je uslijedilo fotkanje i sreća što ću napokon iskoristiti svepopularnu pozadinu od dasaka, no u proces se upleo nepozvani gost. Na trenutak sam okrenula leđa i već je petljao po mom pomno razbacanom aranžmanu :D


Nakon diplamatskog pregovaranja i objašnjavanja, 'situaciju' sam doslovno uzela u ruke i premjestila je na sigurno na obostrano zadovoljstvo. Što je par malina na stolu prema ležanju u cijelom grmu malina?! :)

Kao dokaz da torta može izgledati normalno prilažem fotku negdje s početka proljeća.



Torta od sira s malinama

prhko tijesto
25 dag glatkog brašna
žličica praška za pecivo
12,5 dag maslaca
10 dag šećera
1 žutanjak

Krema
25 dag svježeg kravljeg sira
10 dag šećera
1 prašak za puding od vanilije (preporučam Dolcela premium)
naribana korica 1 limuna
4 jaja
2 dcl slatkog vrhnja za šlag

30-50 dag voća

Zamijesite tijesto od brašna, praška za pecivo, maslaca, šećera i žutanjka, zamotajte u prozirnu foliju i stavite ga na sat vremena u hladnjak.

Zagrijete pećnicu na 200 C. Razvaljajte tijesto na pobrašnjenoj podlozi i stavite ga u kalup obložen papirom za pečenje. Nabojckajte ga vilicom i stavite na 10 min u pećnicu.

Za to vrijeme pripremite kremu tako da siru dodate šećer, prašak za puding, limunovu koricu i jaja. Sve izmiksajte. Smjesi dodajte slatko vrhnje koje ste prethodno izmiksali u čvrsti snijeg.

Na polupečeno tijesto nakon 10 minuta izlijte kremu i vratite u pećnicu. Smanjite na 180 C i pecite još oko 45 minuta. Ako stavljate voće prilikom pečenja pobacajte ga po površini 20ak min prije kraja pečenja.

Ukoliko stavljate svježe voće pričekajte da se torta ohladi, a za dodatni sjaj prelijte ga preljevom za tortu.














Nema komentara: