srijeda, 30. travnja 2014.

Food art / Domaća granola



Riba ribi grize rep. Kviki ribice, mladi luk, rotkvica, vlasac, origano, majčina dušica.
Riba ribi grize rep ili Kviki ribice, mladi luk, rotkvice, vlasac, origano i majčina dušica.




Odmalena nešto šaram, prepravljam, rezuckam i moj mozak ima taj neki kaotično smisleni moment. Ne znam je li vam se ikad dogodilo da od jedne misli u glavi odjednom nastanu tri nove pa onda od njih još par. Tako otprilike izgleda kad meni padne ideja na pamet. Da se kulinarskim rječnikom izrazim, zamislite da gledate u lonac s kokicama, prvo sve nešto sije, kipi, a onda počne frcati. Za mene je to divan osjećaj.


Kako je hrana svojim bojama i teksturama prekrasan medij te odlična inspiracija u zadnje vrijeme me silno raduje malo se poigrati njome. Ideja vodilja je staviti ju u neki kontekst i iskoristiti mogućnosti boja i oblika. Tako su nastale ove fotkice. Nadam se da će vas bar malo razveseliti, mene jesu.

Pilić u grmlju ili raženi trajni kruh, kuhano jaje, salata hrastov list, mladi luk, rotkvica i vlasac.
Gospon Smutić; banana, limun, kopriva i salata.



Ako vam se ovakve kombinacije sviđaju onda svakako preporučam da prošvrljate blogom preslatke Norvežanke Ide Frosk. Njezine jestive kombinacije su prava mala umjetnička djela i sigurna sam da će vas inspirirati da i sami nešto iskombinirate.

A da bi mozak dobro radio i da super ideje imaju gdje rasti treba ga nahraniti pravim stvarima što Ida dobro zna pa joj je tako domaća granola uvijek na dohvat ruke. Ona predlaže nekoliko recepata sa zobenim pahuljicama uključujući i njoj omiljenu granolu, a ja vam u nastavku donosim recept za svoju najdražu verziju domaće granole.




Granola s kokosom
 (iliti tostirane zobene pahuljice s dodacima, često poznate i kao muesli)

2 šalice zobenih pahuljica (onih mekanih odnosno instant)
1 šalica kokosa
1 šalica sjeckanih orašastih plodova (ja sam stavila bademe, lješnnjake i orahe)
1/2 šalice sjeckane tamne čokolade
1/2 šalice ulja
1/2 šalice meda
prstohvat soli
1 žličica cimeta
 malo arome vanilije (može i  bez toga)

Orašasto možete sjeckati ako ste pedantni i imate vremena. Druga jednostavnija opcija je staviti ih u kuhinjsku krpu i oslobodit se stresa lupanjem kuhinjskim batom po njima. U tom slučaju pripazite da ih ne pretvorite u prah ;)

Sve sastojke izmiješajte i presipajte u veliki lim (od pećnice) obložen papirom za pećenje. Prstima ravnomjerno rasporedite po limu i ubacite u pećnicu na 150C otprilike pola sata odnosno dok ne poprimi laganu zlatno žutu boju. Pazite, lagano zagori.

Kad se izvadi iz pećnice bit će mekana, ali nek vas ne brine, samo ju pustite da se na limu ohladi i postati će hrskava. Rastrgajte je prstima i spremna je za fini doručak ili neobavezno grickanje.








Nema komentara: